Tanıtım Yazısı Nasıl Hazırlanır? Tanıtım İçin Tavsiyeler

Share:
tanıtım-yazısı-nedir

 Ürün, hizmet veya web site tanıtımı yaparak seo açısından faydalı olan backlink için doğru bir adım atılmış olur. Hazırladığınız içerikten tanıtılan alana yöneltilen linkler her zaman dikkat çekmiştir. Sıralamamızı yükseltmek ve tanıtım yazısından etkili şekilde faydalanmak için bazı konulara dikkat etmek gerekiyor.

Tanıtım yazılarının faydaları nelerdir? Neden tanıtım yazısı hazırlanır?

  Tanıtım yazısı veya diğer referans yöntemleri arama motorları gözünde tavsiye niteliğindedir. Ne kadar fazla referans gösterilir ve linkiniz paylaşılırsa sıralama kriterlerini rahatlıkla aşar ve değer kazanır. Popüler olmak ve öyle kalmak için kaliteli olmak ve diğerleri tarafından yararlı gösterilmeniz gerekmektedir.

 Tanıtım yazısı hazırladığınız site çok önemlidir. Hiçbir değeri olmayan siteden ve anlamsız makaleden link almak aksine olumsuz geri dönüşlere neden olur. Anlatım bozukluğuna dikkat eden ve imla kurallarına özen gösteren sitelerin tavsiyesi daha makbuldür. Otorite olan Google tavsiyeleri değerlendirirken kalitenize ve geçmişinize ayrı parantez açar.

 Doğru ve yerinde kullanılan seo ile kalıcı başarı sağlarsınız. Kaliteli makale yazmak içinde dozunda seo yapmak önemlidir. Anahtar kelimelere özen gösterirken doğallıktan uzaklaşmayın.

  • Bir ürünü veya siteyi tanıtırken ilk önce araştırma yapılmalıdır. 
  • Eksik ve artı yönleri tamamen keşfedilmelidir. 
  • Fotoğraflarını çekerek ve gerekirse ürünü kullanarak gerçek fikirler de yansıtılmalıdır. 
  • Tamamen özgün cümlelerden oluşan yorumlarınız o zaman karşı tarafta yer edinir. Etkili bir tanıtım yazısı ne uzun ne de kısa olmalıdır. Minimum 250 kelime üzerinden değerlendirilmeli ve içerik orijinal olmalıdır.
  • Kendi yazılarınıza nasıl özen gösteriyorsanız aynı şekilde tanıtım yazısı hazırlarken de görsellerden faydalanılmalı ama özgün olan görsellerden. Görsel ve videoların yazıya kattığı hareket dışında arama motorların bakışını da değiştirdiğini unutmayın.
  • Tanıtım yazısı sonuç olarak istenildiği gibi amacına hizmet etmelidir. Nasıl faydalanmamız gerektiği, hangi konuları barındırdığı ve neden bu tanıtımı beğenmemiz gerektiği açık bir dille hazırlanmalıdır. 
  • Tanıtım yazılarında aynı url'yi tekrarlamaktansa farklı sayfalara yönlendiren url kullanın. Google botları aynı url adresini sadece bir kere taradığından aynı url adresini kullanmanız anlamsız olur. Ayrıca tanıtım yazısında farklı adreslere ait url vermeyin. Aynı adresten en fazla 3 link çıkışına izin verin.
  • Yazı içerisinde paragraflara, kalın ve italik yazılara yer verin. Tanıtım yazıları fayda sağlamaktan çok backlink(önerme) içindir. Bu nedenle daha çok teknik ve seo kurallarına uygun tutulmalıdır. 
  • Seçtiğiniz rekabet gücü yüksek anahtar kelimelere linkler verilmeli ve özellikle konusunda otorite olmuş sitelerde tanıtım yazısı yayınlatmalısınız. Google o zaman bu yazıyı daha dikkatle inceliyor ve değerli buluyor.

Özet Olarak İçerik Hazırlarken;
*  Özgün bir tanıtım yazısı yazılmalıdır.
*  En fazla 3 adet anahtar kelime belirlenip, içeriğe eklenmelidir. Ayrıca anahtar kelimelerinize farklı url yönlendirmesi yaparak doğal tutmaya özen gösterin. 
*  Tanıtım yazısının ilk paragrafında ve son paragrafında anahtar kelimeler kullanın.
*  Anahtar kelimelerinizden sitenize vereceğiniz bağlantılar en fazla 3 adet olmalıdır. Sitenizin ana sayfasına ve başka bir sayfaya bağlantı verilmelidir.
H1, H2, H3 tagı bulunmalıdır. İlk başlık H1, sonraki H2 ve H3 olacaktır. İçerikte H1 başlığı bir kere, H2 başlığı 2 kere, H3 başlığı 4 kereye kadar kullanılabilir.
*  Tanıtım yazısı resimleri özgün olmalıdır, şirket fotoğrafınız veya logonuzun farklı görselleri olabilir. Kopya veya internette çok kullanılan görseller yazının güç kaybetmesine ve gerçekçiliğini yitirmesine neden olabilir.
*  Anahtar kelimeleriniz kalın, italik, altı çizgili olarak kullanılmalıdır.
*  İmla kurallarına ve yazım hatalarına dikkat edilmelidir.
*  Anahtar kelime oranı % 3-5 arası olmalıdır. 
*  Kelime sayısı 250-500 arasında ideal olur.

✔ Bu içeriği beğendiyseniz lütfen paylaşın ⤵

Hiç yorum yok

YORUM YAPARAK KATKIDA BULUNABİLİRSİNİZ...

1) Yaptığınız yorumun, yazıyla alakalı olmasına özen gösterin.
2) Yazım ve dil bilgisi kurallarına mümkün olduğunca dikkat edin.
3) Kullandığınız üslubun sizi yansıttığını unutmayın.
4) Yorum yaparken link eklemeyin.

Seo Teknikleri ve Blog ipuçlarını alarak daha fazla ziyaretçi ve en yüksek verimi hedefleyin.